ABLOY pysyy maamme arvostetuimpien brändien joukossa

/Abloy/Abloy.fi%20(OW2)/Medialle/ABLOY_Arvostetuin_2019_1200x628_px.jpg

Tänä vuonna uudistunut ABLOY-brändi sijoittui Markkinointi & Mainonnan ja Taloustutkimuksen Arvostetuimmat brändit 2019 -selvityksessä sijalle 12.

ABLOY sijoittui 12. sijalle Markkinointi & Mainonta -lehden tänään julkaisemassa Arvostetuimmat brändit 2019 -listauksessa. Lista perustuu Markkinointi & Mainonnan sekä Taloustutkimuksen vuosittaiseen tutkimukseen, jossa tänä vuonna selvitettiin 612 brändin arvostus suomalaisten keskuudessa.

”Viime vuoden ajan olemme panostaneet ABLOY-brändin uudistamiseen. Julkistimme uudistukset helmikuussa, ja olemme keskittyneet jalkauttamaan uutta brändiä yhtiön sisällä sekä maailmanlaajuisessa jakeluverkostossamme. On ilo nähdä, että uudistuksen jälkeen ABLOY tänäkin vuonna nauttii Suomessa vahvasta luottamuksesta. On kunnia saada olla muiden, suomalaisten rakastamien brändien joukossa”, Abloy Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Jari Perälä sanoo.

Tavoitteena kasvattaa tunnettuutta maailmalla

Yhtiön katse on viimeiset pari vuotta ollut yhä vahvemmin viennissä. ABLOY-lukot suojaavat jo nyt maailman arvokkaimpiin lukeutuvia kohteita, muun muassa Eiffelin tornia, Eremitaašia, Versailles’n palatsia ja Arabiemiirikuntien presidentinpalatsia.

”ABLOY on arvostettu brändi Suomessa, mutta maailmalla on vielä paljon voitettavaa. ABLOY-brändi on jo nykyisillä vientimarkkinoilla suomalaisen turvallisuuden tunnusmerkki. ’Made in Finland’ on korkean tason turvallisuusalalla luottamusta viestivä peruste. Tavoitteemme on nyt kasvattaa tunnettuutta ja arvostusta maailmalla entisestään”, Perälä sanoo.

ABLOY-tavaramerkki täyttää ensi vuonna sata vuotta

ABLOY-brändin keskiössä on hienomekaanikko Emil Henrikssonin vuonna 1907 oivaltama lukkokeksintö, joka patentoitiin 1919 nimellä Henrikssonin Patentti Lukko. Sen teollista valmistamista varten perustettiin Ab Låsfabriken - Lukkotehdas Oy, joka lyheni muotoon Ab Lukko Oy. Vuonna 1920 rekisteröitiin myös yrityksen nimestä juontava lukon tavaramerkki ABLOY.

”Tämän vuoden arvostussijoituksesta on hyvä ponnistaa ensi vuoteen, jolloin ABLOY-tavaramerkin rekisteröinnistä tulee sata vuotta täyteen”, Perälä sanoo.

 

Lisätietoja:

Jari Perälä, myynti- ja markkinointijohtaja, jari.perala@abloy.com, p. 0400 328 599

 

Abloy Oy

ABLOY on turvallisuuden ja lukituksen suunnannäyttäjä, jonka tavoitteena on lisätä luottamusta maailmassa. Yhdistämällä digitaalisen ja mekaanisen osaamisensa Abloy Oy kehittää nykyaikaisia, alan johtavia turvallisuusratkaisuja ihmisten, omaisuuden ja liiketoiminnan suojaamiseksi. Maailmanlaajuinen yli 90 maata kattava jakeluverkosto vastaa asiantuntevasta palvelusta. Abloyn palveluksessa Suomessa on noin 750 henkilöä.

Abloy on osa ASSA ABLOY -konsernia, joka on maailman johtava kulkuratkaisujen toimittaja. Autamme päivittäin miljardeja ihmisiä kokemaan avoimempaa maailmaa. Konsernissa on 48 500 työntekijää ja sen liikevaihto on 8,2 miljardia EUR. www.abloy.fi