Kansainvälistyvä ABLOY loikkasi Suomen arvostetuimmaksi brändiksi yhteistyöllä

Panostukset johdonmukaiseen markkinointiviestintään nostivat ABLOY-brändin kärkeen Arvostetuimmat brändit 2018 -selvityksessä. Yhtiö kohdistaa kiitoksensa kaikille suomalaisille.

ABLOY harppoi korkeimmalle sijalle Markkinointi & Mainonta -lehden tänään julkaisemassa Arvostetuimmat brändit 2018 -listauksessa. Lista perustuu Markkinointi & Mainonnan sekä Taloustutkimuksen vuosittaiseen tutkimukseen.

”Kunnia tästä luottamuksen osoituksesta kuuluu kaikille abloylaisille, jakelijoillemme, alihankkijoillemme ja yhteistyökumppaneillemme – ja ennen kaikkea kaikille loppuasiakkaillemme, eli suomalaisille”, Abloy Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Jari Perälä kiittää. ”Brändin arvo rakentuu pitkäjänteisellä työllä, yhdessä. Abloyn täytyy lunastaa luottamuksensa joka päivä, kutakuinkin jokaisen suomalaisen ovella.”

ABLOY-brändin ytimessä on Suomen arvostetuimpiin lukeutuva keksintö, ABLOY-lukko. Viime vuosina yhtiö on tuotteiden lisäksi panostanut vahvasti brändin rakentamiseen ja näkyvyyteen niin ulkoisesti, sisäisesti kuin jälleenmyyjien suuntaan.

Brändiä rakennettu panostuksilla tarinankerrontaan

”Markkinointimme on nyt tavoitteellisempaa, systemaattisempaa ja siksi myös tuloksellisempaa kuin takavuosina. Abloy on siirtynyt perinteisestä tuoteviestinnästä tarinankerrontaan, ja sitä tehdään aiempaa monikanavaisemmin.

Suomalainen Abloy Oy on ollut turvallisuuden innovaatioiden kehittäjä jo 111 vuotta.

”ABLOY-brändin saama osoitus on vasta alkua. Kehitystyömme jatkuu vahvana. ABLOY tekee nyt uudenlaista tulemista, kun vahvistamme osaamistamme digitaalisessa ympäristössä”, Abloy Oy:n toimitusjohtaja Jari Toivanen sanoo. Hän viittaa yhtiön uusiin digitaalisiin lukituksen ja liikkumisen ratkaisuihin kuten ABLOY PULSE, ABLOY OS sekä Yale Smart Living.

Yhtiön panostukset ovat yhä vahvemmin myös kansainvälisessä liiketoiminnassa.

”ABLOY-brändi on suomalaisen turvallisuuden symboli maailmalla. ’Made in Finland’ on korkean tason turvallisuussektorilla vahva myyntiargumentti”, Toivanen jatkaa.

ABLOY-lukot suojaavat maailman arvokkaimpiin lukeutuvia kohteita, muun muassa Eiffelin tornia, British Museumia, Versailles’n palatsia ja Arabiemiirikuntien presidentinpalatsia. Viimeisimpiin lukeutuu Pietarin Lahta-keskukseen nouseva Euroopan korkein pilvenpiirtäjä.

Lisätietoja:
Jari Perälä, myynti- ja markkinointijohtaja
jari.perala@abloy.com, p. 0400 328 599