5.2.2019

Valtteri Bottas ja ABLOY yhteistyöhön

Maailmalla tunnetuimpiin suomalaisiin lukeutuva Valtteri Bottas sekä Suomen arvostetuin brändi, ABLOY, ryhtyvät yhteistyöhön. Yhteistyön tavoitteena on jalkauttaa uudistettua ABLOY-brändiä kansainvälisesti.

Abloy Oy ja kilpa-autoilija Valtteri Bottas ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Yhteistyö julkistettiin uudistetun ABLOY-brändin julkistustapahtuman yhteydessä Abloy Oy:n Suomen henkilöstölle (noin 700 työntekijälle) Joensuun Urheilutalolla tänään tiistaina 5.2.

Yhteistyöllä Abloy ryhtyy jalkauttamaan uudistettua ABLOY-brändiään asiakkailleen, kumppaneilleen ja henkilöstölleen, niin Suomessa kuin maailmalla. Abloy toimii jo nyt yli 90 maassa, ja yhtiö tulee vahvistamaan ABLOY-brändin tunnettuutta kansainvälisillä markkinoilla. Panostukset kohdistuvat erityisesti liike- ja julkisen rakentamisen turvallisuusratkaisuihin sekä kriittisen infrastruktuurin kulunhallintaan.

”Valtteri Bottas istuu erinomaisesti siihen viestiin, mitä niin kansainvälisille kuin kotimarkkinoille haluamme välittää. Hänellä ja ABLOY-brändillä on monta yhteistä nimittäjää: luotettavuus, teknologinen edelläkävijyys, innovatiivisuus, ensiluokkaisuus sekä yhteispelaaminen. Nämä tukevat nimenomaan brändityössä määrittelemiämme arvoja, jotka kiteytyvät luottamusta vahvistavaan lauseeseen ’ABLOY – For Trust’”, sanoo Abloyn toimitusjohtaja Jari Toivanen.

”Menestyminen vaatii asennetta, intohimoa ja tahdonvoimaa. On voitava luottaa ihmisiin, yhteistyön voimaan, omaan tiimiin, kumppaneihin ja ympäröivään maailmaan. Ennen kaikkea on voitava luottaa itseensä. Omaan kykyynsä muuttaa asioita paremmaksi”, Valtteri Bottas myötäilee.

”Löysimme neuvotteluiden alussa nopeasti Abloyn kanssa yhteisen sävelen ja luottamuksen. On hienoa lähteä yhteiselle matkalle näin arvostetun kotimaisen brändin kanssa. Suunnitelmat yhteistyön aktivoinnille ovat aivan mahtavat, mutta niistä on pieniä makupaloja tulossa hieman myöhemmin”, Bottaksen agentti Ville Ahtiainen sanoo.

”Yhteistyössämme molemmat osapuolet hyötyvät. ABLOY saa Bottaksen luottamuksen lipunkantajaksi maailmalle. ABLOY vuorostaan tarjoaa Bottakselle paikan Suomen arvostetuimman brändin rinnalla”, lisää Abloyn myynti- ja markkinointijohtaja Jari Perälä.

Suomen arvostetuin brändi uudistuu

 ABLOY valittiin Suomen arvostetuimmaksi brändiksi viime lokakuussa Markkinointi & Mainonta -lehden sekä Taloustutkimuksen vuosittaisessa tutkimuksessa.

 ”Brändiä tulee aktiivisesti vaalia, jos haluaa sen pysyvän ajassa kiinni. Maailma ympärillämme ja asiakkaamme muuttuvat. Niin myös kaikki se, jota heille tarjoamme. Nykyään yhdistämme yhä enemmän digitaalista ja mekaanista osaamista kehittäessämme turvallisuuden ja kulkemisen kokonaisratkaisuja. Nyt on oikea hetki myös tarkistaa arvokkaan brändimme ydinominaisuudet ja visuaaliset elementit tuleville vuosille”, sanoo Abloyn myynti- ja markkinointijohtaja Jari Perälä.

 ABLOY-tavaramerkin rekisteröinnistä tulee ensi vuonna sata vuotta täyteen. Hienomekaanikko Emil Henrikssonin vuonna 1907 oivaltama keksintö patentoitiin 1919 nimellä Henrikssonin Patentti Lukko. Sen teollista valmistamista varten perustettiin Ab Låsfabriken - Lukkotehdas Oy, joka lyheni muotoon Ab Lukko Oy. Samoihin aikoihin rekisteröitiin myös yrityksen nimestä juontava lukon tavaramerkki ABLOY.

 Lisätietoja

 Jari Toivanen, toimitusjohtaja, jari.toivanen@abloy.com, haastattelupyynnöt numeroon 040 673 5040

 Jari Perälä, myynti- ja markkinointijohtaja, jari.perala@abloy.com, p. 0400 328 599

 Ville Ahtiainen, agentti, ville@valtteribottas.com, p. 040 552 3046

Abloy Oy

ABLOY suojaa ihmisiä, omaisuutta sekä liiketoimintaa maalla, merellä ja ilmassa – olosuhteista riippumatta. Käyttäjien yksilöllisiin tarpeisiin luodut ratkaisut ulottuvat kotien lukinnasta äärimmäistä turvaa vaativiin ammattikohteisiin. Maailmanlaajuinen 90 maata kattava jakeluverkostomme vastaa asiantuntevasta palvelusta. Abloy Oy:n palveluksessa Suomessa on noin 750 henkilöä.

Abloy Oy on osa ASSA ABLOY -konsernia, joka maailman johtavana oviympäristöratkaisujen toimittajana tarjoaa asiakkailleen turvallisia ja helppokäyttöisiä sovelluksia ovien avaamiseen ja sulkemiseen. Konsernissa on 47 000 työntekijää ja liikevaihto on 7,5 miljardia euroa. www.abloy.fi.